آیا می دانید ؟

gholami724

بازاریابی چریکی یا پارتیزانی چیست؟

Rate this Entry
بازاریابی چریکی یا پارتیزانی چیست؟



بازاریابی پارتیزانی یا بازاریابی چریکی که در انگلیسی به نام گوریلا مارکتینگ (Guerrilla Marketing) شناخته می*شود، یک استراتژی تبلیغاتی نامتعارف است که سعی می*کند با حداقل هزینه مالی، بیشترین بازخورد را داشته باشد. اما چقدر کم هزینه؟ خب، آنقدری کم هزینه که در ادبیاتِ مدیریت بازاریابی، از بازاریابی چریکی به عنوان بازاریابی بدون هزینه (مالی) نیز نام برده می*شود. چرا؟ چون از شما دعوت می*کند که وقت، انرژی و (به خصوص) تخیل خود را صرف تبلیغات کنید و فقط با پول به دنبال جذب مخاطب نباشید.



اساس بازاریابی چریکی چیست ، همانگونه که از نام آن پیداست، مشابه تاکتیک جنگ چریکی (یا گوریلا وارفر) است. همان گونه که حتماً می*دانید، سربازها در جنگ*های چریکی یا نامنظم، از حرکات غیرقابل*پیشبینی و غافلگیرکننده برای شکست دشمن استفاده می*کنند. برای مثال، در مسیر حرکت نیروهای دشمن، کمین می*نشینند یا در نیمه*شب، به اردوگاه دشمن شبیخون می*زنند.



بازاریابی پارتیزانی برای اولین بار در سال ۱۹۸۴ و با یک کتاب ساده به قلم لِویسون به جهان معرفی شد. اما در حال حاضر بیش از ۳۵ کتاب، یک اتحادیه، یک سایت غنی با خبرنامه، فایل*های صوتی تصویری بسیار، سازمانی مشاوره*ای، ستون*هایی در روزنامه*های بین المللی، مجلات، اینترنت و همایش*ها و سمینارهای مختلف در بسیاری از کشورها در مورد این روش بازاریابی و نمونه*های مختلف آن وجود دارد و البته همچنان منابع آن با سرعت بالایی در حال رشد و گسترش است.
برچسب ها: هیچ یک ویرایش برچسب ها
دسته بندی ها
Uncategorized

Comments